- Details
- Written by BÍLEK Stanislav
27.4. doplňuji na pumpě v Le Marin naftu a pitnou vodu. V samotném kotvišti je voda špinavá a nechtěl jsem tady pouštět odsolovač. Potom pluji do Petit Arlet, je tady hezké šnorchlování a taky se tu dají střílet větší ryby. Střelil jsem jednu barakudu a tím končím, je toho na tři dny a to tím krmím i psa.
3.5. přeplouvám do St. Pierre, doplňuji zeleninu a ovoce na místním trhu, částečně také manga z místního parku za katedrálou. Je jich na zemi tolik že už to nikdo nesbírá. Čekám na vhodné počasí, zatím se dost točí a kolísá v síle. 13.5. vyplovám ráno...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Pokračování prvního dílu.
Torshavn
Původně jsem chtěl v Torshavnu pobýt asi sedm dní, podniknout jeden či dva výlety, párkrát si dát fish and chips, doplnit zásoby a až bude dobrá předpověď počasí, pokračovat na Shetlandy. Nakonec jsem odplouval po deseti dnech; program taky doznal značných změn.
Torshavn – přístav
Alfa u návštěvnického pontonu; vlevo stojí Tessie (viz kapitolu Sousedi)
ulička ve starém městě
Přihlášení
Ale po pořádku: Když jsem se v časném odpoledni probral z mrákotám se podobajícího spánku, vyrazil jsem do přístavní...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by BÍLEK Stanislav
Když jsem v prosinci 2021 doplul na Martinik, čekalo mne (jak jinak), řešení technických záležitostí a jako nejdůležitější bylo zprovoznit hloubkoměr. To se po nějaké době podařilo, stejně jako propojit plotr s VHF a staršími přístroji (autopilot + wind). Propojit NMEA 183 s NMEA 2000 tak aby to fungovalo, byl celkem problém a že jsem to pospojoval sám a funguje to považuji za osobní úspěch. Neradoval jsem se ale dlouho, na začátku ledna se zastavil generátor a bez toho nejede odsolovač. Pokusy řešit problém svépomocí selhaly a ke slovu se dostal místní...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Po třech sezónách v Norsku nadešel čas pro změnu. Z Norska jsem odplul na Faerské ostrovy a dále pokračoval na Shetlandy, Fair Isle, Orkneye a do samotného Skotska.
Příjezd na loď
Na loď do Ålesundu jsem se dostal před půlnocí. Cesta byla bezproblémová, s výjimkou toho, že jsem omylem dal powerbanku do odbavovaného zavazadla. Bdělí a ostražití celníci to odhalili, takže jsem ji musel vyndat a zasunout do kabinového zavazadla k dalším asi deseti bateriím v různých přístrojích. Mladý celník byl slušný a vstřícný, vůbec nedával najevo rozladění.
Loď...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
Pokračování druhého dílu.
Do Kirkwallu
Další den jsem vstával dřív, protože mě čekala dost dlouhá etapa – 64 mil je na jednodenní etapu celkem dost. Předpověď tvrdila, že bude foukat VJV až JV 3–5 Bft, Neptun ovšem měl už zase jiné plány. Z počátku nefoukalo skoro vůbec, ale bylo krásně. Obloha pokrytá mraky ze 3/8, sluníčko hřálo. Dokonce i autopilot spolupracoval, zatím.
odplutí z Fair Isle
Po poledni jsem mohl vypnout motor a užívat si klidného plachtění. Vítr totiž zesílil. Zatím na 3–4 Bft, JV směr žabičkářům vyšel. Rozhodl jsem se pro...
Write comment (0 Comments)
- Details
- Written by HEJDUK Petr
PBO, květen 2020
Frank Sibly se setkal s puberťáky skákajícími z útesů do moře a dalšími plavebními riziky, když se plavil podél severního pobřeží Cornwallu.
S mojí ženou Sue jsme už asi deset let uvažovali o plavbě podél severního pobřeží Cornwallu naším trailer-sailerem. A to i navzdory názoru Marka Fishwicka, který v průvodci West Coutry Cruising píše, že tenhle nebezpečný úsek pobřeží skýtá jen málo možností pro jachting.
Tohle pobřeží je nepochybně málo vhodné pro větší jachty. Nicméně poté, co jsme s naší lodí...
Write comment (0 Comments)