fbpx
Roger Harper líčí příběh o velice blízkém setkání s ropným tankerem v zátoce Baie de la Seine. První část článku je zde: https://www.cany.cz/o-lodich-a-plavbach/technika-lodi/bezpecnost/794-srazka-1  Vařiči naštěstí v setkání se mnou zabránila gumová hadice. Pokud by se tak nestalo, vařič by mě asi vážně zranil, možná by to dopadlo i hůře. Stoupl jsem si na motor, skočil zpět na podlahu kormidelny a podíval se na svou ženu, která se schovávala za sloupkem řízení. Oběma se nám velice ulevilo – byli jsme v pořádku! Ale...

Write comment (0 Comments)
březen 2020, Yachting Monthly  Podivná vlna* způsobí spoušť na 36stopé lodi Zest, se kterou se Kass Schmitt a Rupert Holmes pokoušejí doplout na Lanzarote. * freak wave – plnohodnotný český ekvivalent nejspíš neexistuje    Vypráví Kass Smith Možná existuje správný čas a dobré místo, kde můžete přijít o takeláž a velký kus paluby, ale 130 mil od severozápadního rohu Španělska v bouři plné síly a černočerné tmě to určitě není. Ale mohlo by to být i horší… Zest je 36stopá loď – jediný vyrobený kus (one-off design). Vyrobil...

Write comment (0 Comments)
Roger Harper líčí příběh o velice blízkém setkání s ropným tankerem v zátoce Baie de la Seine.  Na jaře roku 2007 jsme se s naší ocelovou motorovou lodí The Fat Lady vydali na první delší plavbu. Přepluli jsme Kanál a poté, co jsme navštívili Cherbourg, jsme zamířili k řece Seině. Cestou jsme se hodně houpali na ostrých mořských vlnách. Na základě předpovědi jsem předpokládal, že jakmile se ocitneme v zátoce Baie de la Seine, kde budeme chráněni před větrem poloostrovem Cotenin, podmínky se zlepší, ačkoli moře bude stále...

Write comment (0 Comments)
 Yachting Monthly, duben 2019  James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby. Tentokrát se bude zabývat tím, zda je radar dostatečným prostředkem pro plavbu přes Kanál v mlze.    Otázka Mike je na Guernsey při své první plavbě plachetnicí Windshift, kterou nedávno koupil. Jde o Beneteau First 310. Windshift je dobře vybavena pro offshorovou plavbu obvyklou sadou bezpečnostních prostředků: má liferaft, harnessy, radar, ruční i pevnou radiostanici s DSC, mapový plotter (ale bez AIS), vesty, radarový odražeč a tak dál....

Write comment (1 Comment)
Practical Boat Owner, prosinec 2016 Jako by nestačila ztráta řízení a fakt, že se loď potápí, John Broadhead byl nucen zachovat klid a rozvahu, aby rychle vymyslel, jak se dostat z pasti zavřené bakisty, kde se snažil zabránit průniku vody.    Hřídel propeleru se uvolnila, sklouzla dozadu a zaklínila list kormidla, což spustilo řadu katastrofických událostí.   Jednou z prvních událostí nové jachtařské sezóny pro mě obvykle byla cvičná plavba napříč zátokou Morecambe Bay na Piel Island s kamarády z Glasson Sailing Club....

Write comment (0 Comments)
Yachting Monthly, červenec 2015   Tom Partridge analyzoval několik případů lodí, které prodělaly cyklon Pam na Vanuatu, a identifikoval dvacet klíčových věcí, které umožní silný vítr přečkat.     Všechny lodi: Odstraňte plachty, sprayhoody, bimini a lana. Odmontujte větrné generátory, solární panely a záchranné ostrůvky/čluny. Co nejvíce zmenšete odpor lodi vůči větru a nenechte venku žádné volné předměty. V krajním případě lze odstranit i stěžeň. Doplňte vodní a palivové nádrže – po bouři bude obrovská...

Write comment (0 Comments)
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account