fbpx

Ještě v roce 2002 jste ho mohli vidět v posádce s/y HEBE III na mistrovství světa IMS (květen, Capri) spolu s Jardou a Jakubem Havelkou v konkurencí lodí 15 států s profesionálními posádkami. Ve funkci kormidelníka a taktika Milan ukázal co umí. V první rozjížďce byli třetí, ve druhé druzí. Až flauta na první noční je připravila o dobré umístění, druhá noční to napravila. Nezvítězili, první místa získali Italové, ale dobře se připravili na další závody roku, mistrovství Evropy IMS, každoroční Cutty Sark Ship´s Races, a po návratu z Ameriky na závod Newport – Hamburk v roce 2003.

Ale to už Milan Koláček se začal připravovat na sólové plavby. Pro závody dvouposádkových lodí třídy Mini (6,50 m) si vlastníma rukama postavil loď, karbonový závodní speciál, konstrukce francouzského designéra S. Mansarda. První loď toho druhu postavená v ČR. A začaly přípravy na pověstný Minitransat, který vyžadoval úspěšné absolvování řady náročných závodů.

Milan v roce 2010 v regatě Minifastnet obsadil 11.místo, v závodě Les Sables – Azores a zpět 8.místo. Nebýt technické závady na lodi, mohl si odnést medaili. V regatě Demi Cle byl první, v regatě Pornichet Select obsadil 8.místo, v Mini Pavkus 10., v Trophée Marie Agens Peron 10.místo. Všechny jeho účasti na závodech je obtížné sledovat, ale víme, že v celkovém pořadí v roce 2010 se ocitl na fantastickém 5.místě. V zimě studoval meteorologii a letos od února opět pilně trénoval.

Rok 2011 je Milanovým druhým rokem plaveb v Classe Mini. V regatě Demi Cle obsadil 6.místo a nejnověji ve 300 mílové solové regatě Pornichet Select

mezi 74 startujícími obsadil vynikající 5.místo.

Bylo to náročné. Během 50 hodin Milan měl možnost jen šestkrát krátce spát po 12 minutách. Dramatičnosti přidaly proudy, které lodě před cílem vracely při slábnoucím větru. A opět dal o sobě slyšet. Stručně, ale výstižně o něm napsal D. Vodička v Jachting Revue č.8/2011. V náročných irských vodách, které při Fastnetu v r.1979 vzaly 15 životů, koncem června opět bouřilo. Odvážný Milan na startu Minifastnetu nechyběl. O náročnosti i tohoto závodu svědčí, že musela být změněna trasa závodu, a že závod dokončila jen desetina startujících. A Milan byl čtvrtý. Medaile jej minula jen těsně. Přesto může být spokojený a my pyšní. Je obdivuhodné, co letos již docílil. Jeho úspěchy, stejně jako jméno jeho lodi „Follow Me“ – následuj mne – nám bude výzvou.

Pokračování jeho bohaté účasti na závodech budete nacházet na www.milan-transat.eu .

Jako příprava tomuto závodu předcházela Milanova účast na navigačně obtížné regatě Trophée Marie Agnes Peron v bretaňských vodách. Pro Milana bylo náročné již to, co závodu předcházelo. Těsně před startem musel absolvovat cestu z Brna do La Rochelle a přeplavbu do Douarnenez, namontovat nový kýl a provést povinný test stability s novým kýlem. Startovalo 84 lodí. Po 200 nám. mílích vplul do cíle šestý. Znovu potvrdil, že ve třídě Classe Mini je i místním vrcholným závodníkům obávaným soupeřem a nám příkladem.

Více se dočtete na str. 75 Yachting Revue č. 8/2011.

Ruda Holý červenec 2011

Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu