fbpx
A také půlka světa za 77 dní, Nový Zéland ze dvou směrů a také vítězství Pen Duicka ve třetí etapě. Dva týdny příprav před druhou etapou byly v Kapském městě jako obvykle hektické, tedy aspoň já to tak vnímal a i přesto se mi podařilo s polskými přáteli vystoupit na Stolovou horu. A den před startem větší část posádky stihla dokonce navštívit i fregatu francouzského vojenského námořnictva. Mně tato možnost bohužel utekla a odjezd svých přátel autem, které námořnictvo poslalo, jsem sledoval s lítostí a prsty od Sikaflexu. Na pořadí na startovní čáře...

Odkaz na video z doplutí : Pen Duick VI (https://www.youtube.com/watch?v=PIdM49otqvM)Nedávno, 10.9.2023 jsme na ČANY zveřejníli článek Ondřeje Kotaba který je v posádce na lodi Pen Duick VI (FRA) v závodě OGR 2023.Článek  je pojmenován "Těsně před startem OGR 2023" První etapu z Anglie do Jihoafrické Republiky mají za sebou, další část trasy se pluje na Nový Zéland. Pen Duick VI je krásná loď, že?
 V průběhu první etapy závodu jsme upluli 7 803 mil za 40 dní a 5 hodin. Ač jsme byli většinu času na prvním místě, tak kvůli bezvětří nás pár dní před Cape Townem předhonila loď Spirit of Helsinki. Trochu jsme jim k vítězství pomohli, protože jsme si při pravidelných relacích s flotilou vzájemně sdělovali svou polohu a povětrnostní podmínky. A oni díky tomu věděli, kde je málo větru a pluli logicky více na jih, kde ho našli více. Ale my bychom se zachovali stejně v podobné situaci.  Plavba probíhala jinak v pohodě, na palubě Pen Duicka VI byla dobrá nálada a...

Doslova jen pár hodin zbývá do startu závodu Ocean Global Race 2023 a v anglickém Southamptonu vrcholí přípravy. Všech čtrnáct přihlášených lodí je samozřejmě už nějaký čas v městském přístavu Ocean Village Marina. Všechny už také dostaly takzvanou Zelenou kartu, což je něco jako povolení ke startu na základě provedených prohlídek stavu lodí, vybavení atd. Počasí zatím přípravám přeje, za poslední dva týdny deště moc nebylo a teploty se občas blíží třicítce.  V posledních dnech je obrázek situace v přístavu velmi podobný. Většina plachetnic účastnících se...

Podkategorie

Původní formáty prvních českých a slovenských námořních závodů (Česká námořní rallye, Sas později Niké Cup, Májová regata, nebo později slovenský SANY cup a Junácká Pasovačka), které neoddiskutovatelně rozpoutaly zájem o novodobý námořní jachting, byly jednoznačně zaměřeny na rozvoj základních námořních dovedností, mezi které určitě patří: navigace a práce s navigačními publikacemi, meteorologie, dlouhodobá taktika a příprava plavby v pobřežních vodách, plavba za jakýchkoli podmínek při zachování bezpečnostních zásad, dlouhodobá zátěž...
Pohár Mistrů ČANY byl vyhlášen jako uzavřená nejvyšší prestižnější pohárová soutěž určená pro deset nejlepších, předem nominovaných týmů, která vznikla oddělením od Mezinárodního Poháru v roce 2006. Soutěž byla naposledy hodnocena v roce 2010, kdy došlo k celkovému útlumu účasti stálých týmů na námořních závodech. Původní motivací pro vznik soutěže byly významné rozdíly mezi téměř profesionálními stabilními a intenzivně trénujícími týmy na jedné straně a ostatními amatérskými posádkami na straně druhé. Bylo nanejvýš zřejmé že přímé porovnávání mezi...
Mezinárodní Pohár ČANY je otevřená mezinárodní soutěž sdružující nejvýznamnější sportovní námořní závody pořádané oficiálně v České a Slovenské republice. ČANY každoročně vypisuje, vyhodnocuje a vyhlašuje výsledky v této společně hodnocené sérii. Vítězná posádka obdrží putovní pohár, na kterém je natrvalo zaznamenáno jméno vítězného kapitána nebo vítězného týmu daného ročníku. Historie této mezinárodní pohárové soutěže se datuje od roku 1999, kdy ČANY poprvé vyhlásila celoroční soutěžní sérii určenou pro kajutové lodě konstruované pro námořní plavbu...
Osobnost roku je zvláštní ocenění ČANY udělované příležitostně od roku 2004 za mimořádný počin v oblasti námořního jachtingu. ČANY chce tímto oceněním poukázat na ojedinělý sportovní výkon a vynikající reprezentaci spojené především s propagací českého námořního jachtingu v zahraničí. Cena je určena zejména pro vyzdvižení významného úspěchu a výkonnostního skoku dosud ne zcela známé osoby s cílem soustředit zájmem široké jachtařské veřejnosti a iniciovat aktivity podporující maximální sportovní růst oceňované osobnosti.
Soutěž o Modrou Stuhu byla původně vypsána pod patronací Davida Křížka a Petera Mosného. Jejím účelem bylo ocenit touto trofejí posádku, která v nejkratším čase ujede trať vytyčenou v Chorvatských výsostných vodách na trati mezi ostrovy Žirje a Palagruža.
Závod musí být zařazen v oficiální CTL a to buď v ČSJ nebo místní autority ISAF v případě, že závod pořádá zahraniční pořadatel. Závod se musí jet na moři a podle pravidel ISAF 2013-2016 (dále ZPJ) a platného SŘ ČSJ, případně SŘ lokální autority ISAF. Pro závod musí být vydáno platné povolení příslušným námořním úřadem podle místa konání. Závodí se na plachetnicích určených a konstruovaných pro námořní plavbu.
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu