fbpx
  Začalo to jako vždycky - nakládka lodi jeřábem na podvalník, doprava k Labi a cesta po Labi a kanálech do mariny Goclav ve Štětíně. Cesta zabrala 14 dnů, jde to i rychleji, ale plul jsem sám a nebyl důvod spěchat. z kanálu okolo Berlína Do Štětína připlouvám ve čtvrtek odpoledne a domlouvám si na další den jeřáb na stavbu stěžně. Zbytek dne trávím přípravou takeláže na postavení stěžně a vyřízením e-mailů - mají tu připojení na wi-fi. V sobotu v 09.00 přeplouvám pod jeřáb, který je tady trvale na břehu bazénu a během 0,5 hodiny mám stěžeň postavený...

Přidat komentář (0 Komentářů)
  Když jsme se blížili na cestě z Turku ke Stockholmu, tak jsme se ocitli pod tlakovou výší pokrývající celou Skandinávii. Barometr byl celý týden na 1025 hPa, tak že vedro a bezvětří. Když jsme domotorovali do Stockholmu, tak posádka Dvořáků v neděli odletěla do Čech a já měl proti původnímu plánu neděli a pondělí volno. Přihlásil se jeden člověk na přeplavbu do Polska, ale přílet až v pondělí večer tak navštěvuji bazar zaměřený na věci z lodí. Mají toho neskutečně, od kotevních vrátků přes elektroniku až po mapy. Nebylo nic na co jsem si vzpomněl z...

Přidat komentář (0 Komentářů)
 Jak bylo v "Petěru" a jak to bylo dál. Tak jsme se po utkání s byrokratickým aparátem konečně vyvázali v marině River Jacht Cluba a začali se rozhlížet co a jak, přeci jenom to není tak úplně to co známe. Cizích lodí tady není moc, po jedné z Německa, Anglie, Estonska, Holandska a my jako zástupci České republiky. Smutné je že naši vlajku nemají na skladě (jsme první Češi v tomto přístavu a jak to vypadá tak i v této části Ruska ) a nemohou ji vyvěsit, ale prý si ji seženou ( za těch 6 dnů co jsme tam stáli se jim to nepovedlo). Nejprve plujeme natankovat...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Belgie - Polsko (co se všechno může přihodit během jednoho týdne) 10. září 2009 jsem se stal majitelem lodi ROAN. Je to ocelová loďka délky 13,70 a šířky 4,5 metru, (Spray 40) dlouhý kýl, tak že ponor 1,4 a 22 brutto tun. Majitel před 2 lety onemocněl a loď stála celou dobu na kozách. Po prohlídce lodi v dubnu a složení zálohové platby následovalo na začátku září její přemístění na vodu, kde jsem loď od majitele prostřednictvím agentury přebíral. Potom prohlídka motoru a kormidelního zařízení nezávislým technikem v přístavu Niuewport v Belgii a podepsání...

Přidat komentář (0 Komentářů)
  Plavba Eternity ze Stockholmu do Turku a zpět (27.7. – 8.8.2009) Úvodní poznámka pro čtenáře: Text psaný kurzivou jsou osobní komentáře. Je možné je při čtení přeskakovat a nebo dokonce vymazat. Eternity připlula do Vasamariny ve Stockholmu v neděli 26.7. 2009 před polednem. Můj manžel Luboš a já jsme se přivítali s kapitánem Stanislavem Bílkem a seznámili se s jeho rodinou, nechali si na lodi věci a věnovali jsme se dalšímu poznání Stockholmu. Pozdě odpoledne jsme se definitivně nalodili. Dokoupili jsme s kapitánem zásoby a začalo večerní oťukávání. Moje...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Christianso
Jak jsme pluli na sever 17.6. (pátek) dopoledne odjíždíme autem z Prahy. Trasa vede po dálnici až k ekology vytvořené objížďce, ale za Ústím jsme opět na dálnici a přes Drážďany a okolo Berlína dosahujeme Německo - Polských hranic. Na jinak dokonalé dálnici je zřejmě pro připomenutí starých časů ponechán úsek v původním stavu z časů NDR, který probere každého cestujícího ve voze. Po odbočení z dálnice kličkujeme po Polských okreskách a v podvečer po ujetí 540 km jsme v Trzebiezi, kde na nás čeká loď. Pro letošní plavbu bylo původně stanoveným cílem dosažení...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu