- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr

- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr

- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr

- Podrobnosti
- Napsal Petr Hejduk
Podle úmluvy SOLAS V musejí všechna plavidla plánovat přeplavbu. Při takovém plánování jsou nejdůležitějšími faktory počasí a příliv. Je tedy nutné zjistit předpověď počasí, mít k dispozici přílivové tabulky, provádět zápisy do lodního deníku a vynášet čas, kurz a pozici do mapy.
Je nutné brát v úvahu veškerá omezení plavidla a posádky, znát případná navigační rizika, vypracovat náhradní plán pro případ zranění, změn počasí atd. Vždy seznamte někoho na pevnině se svými plány, zvažte použití aplikace RYA Safe Trx (...
Přidat komentář (0 Komentářů)
- Podrobnosti
- Napsal HEJDUK Petr

- Podrobnosti
- Napsal Petr Hejduk
Plánujete plavbu a předpověď mluví o mlze? Nejlepší je vůbec nevyplouvat. Často je ovšem předpověď dobrá a mlha vás zastihne neočekávaně. Následující řádky vám řeknou, co máte v takovém případě dělat:
Zavolejte celou posádku na palubu, všichni ať si vezmou záchranné vesty a použijí harnessy. Nebezpečí ztráty člena posádky při MOB za mlhy je horší, než riziko, že někdo zůstane připoután v případě kolize za mlhy. Krom toho, velké plavidlo je slyšet už když se přibližuje, takže členové posádky se mohou odepnout.
Zpomalte plavbu, vyneste...
Přidat komentář (0 Komentářů)
Strana 1 z 3