fbpx
Practical Boat Owner, prosinec 2016 Jako by nestačila ztráta řízení a fakt, že se loď potápí, John Broadhead byl nucen zachovat klid a rozvahu, aby rychle vymyslel, jak se dostat z pasti zavřené bakisty, kde se snažil zabránit průniku vody.    Hřídel propeleru se uvolnila, sklouzla dozadu a zaklínila list kormidla, což spustilo řadu katastrofických událostí.   Jednou z prvních událostí nové jachtařské sezóny pro mě obvykle byla cvičná plavba napříč zátokou Morecambe Bay na Piel Island s kamarády z Glasson Sailing Club....

Přidat komentář (0 Komentářů)
Yachting Monthly, červenec 2015   Tom Partridge analyzoval několik případů lodí, které prodělaly cyklon Pam na Vanuatu, a identifikoval dvacet klíčových věcí, které umožní silný vítr přečkat.     Všechny lodi: Odstraňte plachty, sprayhoody, bimini a lana. Odmontujte větrné generátory, solární panely a záchranné ostrůvky/čluny. Co nejvíce zmenšete odpor lodi vůči větru a nenechte venku žádné volné předměty. V krajním případě lze odstranit i stěžeň. Doplňte vodní a palivové nádrže – po bouři bude obrovská...

Přidat komentář (0 Komentářů)
březen 2020, Yachting Monthly  Podivná vlna* způsobí spoušť na 36stopé lodi Zest, se kterou se Kass Schmitt a Rupert Holmes pokoušejí doplout na Lanzarote. * freak wave – plnohodnotný český ekvivalent nejspíš neexistuje    Vypráví Kass Smith Možná existuje správný čas a dobré místo, kde můžete přijít o takeláž a velký kus paluby, ale 130 mil od severozápadního rohu Španělska v bouři plné síly a černočerné tmě to určitě není. Ale mohlo by to být i horší… Zest je 36stopá loď – jediný vyrobený kus (one-off design). Vyrobil...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Katy Stickland, červen  2018  Adam Dunlop a jeho žena Maria zažili těžké chvíle, když jejich motor začal uprostřed Kanálu stávkovat v počasí mnohem horším, než o jakém hovořila předpověď. Poté, co jsme s naší kamarádkou Lisou strávili pár krásných dní v Dunkirku, nastal čas k návratu. Rozhodli jsme se vracet přes Ramsgate. Počasí – JZ vítr o rychlosti 20 uzlů – byl pro zpáteční plavbu téměř perfektní. Zkontrolovali jsme motor a stav paliva. Půl nádrže by mělo stačit – hodlali jsme celou dobu plachtit. Všechno jsme připravili a rozhodli se...

Přidat komentář (0 Komentářů)
 Yachting Monthly, duben 2019  James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby. Tentokrát se bude zabývat tím, zda je radar dostatečným prostředkem pro plavbu přes Kanál v mlze.    Otázka Mike je na Guernsey při své první plavbě plachetnicí Windshift, kterou nedávno koupil. Jde o Beneteau First 310. Windshift je dobře vybavena pro offshorovou plavbu obvyklou sadou bezpečnostních prostředků: má liferaft, harnessy, radar, ruční i pevnou radiostanici s DSC, mapový plotter (ale bez AIS), vesty, radarový odražeč a tak dál....

Přidat komentář (1 Komentář)
Yachting Monthly, leden 2019 James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby – tentokrát se zaměříme na situaci, kdy hodláme vyplout, ale předpověď hovoří o sílícím větru ze směru, kam chceme plout.     Otázka: Ron (67 let) je v důchodu a právě se plaví podél východního pobřeží Británie na sever do Skotska. Pluje na 42 let staré kýlové lodi Albin Ballad – třicetistopé „polozávodní“ plachetnici, se kterou Ron pluje sólově většinu téhle plavby, na kterou vyplul z jižního pobřeží Anglie. Právě se nachází v přístavu Lowestoft, je...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu