fbpx
Katy Stickland, červen  2018  Adam Dunlop a jeho žena Maria zažili těžké chvíle, když jejich motor začal uprostřed Kanálu stávkovat v počasí mnohem horším, než o jakém hovořila předpověď. Poté, co jsme s naší kamarádkou Lisou strávili pár krásných dní v Dunkirku, nastal čas k návratu. Rozhodli jsme se vracet přes Ramsgate. Počasí – JZ vítr o rychlosti 20 uzlů – byl pro zpáteční plavbu téměř perfektní. Zkontrolovali jsme motor a stav paliva. Půl nádrže by mělo stačit – hodlali jsme celou dobu plachtit. Všechno jsme připravili a rozhodli se...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Montly, říjen 2016    V okamžiku, kdy se jeho milovaná jachta potopila v Severním moři, začal Julian Mustoe uvažovat o způsobech, jak se tomu příště vyhnout.  Julian Mustoe (82) dokončil v roce 2012 desetiletou plavbu kolem světa na své pětadvacetistopé lodi Harrier of Down navržené Dougem Petersonem.    Plavba Severním mořem z Shetlandských ostrovů do Norska činí o trochu méně než 200 mil. Na začátku října 2015 jsem svojí lodí Harrier na motor vyplul z přístavu Symbister; propletl jsem se mezi...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Yachting Monthly, leden 2019 James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně plavby – tentokrát se zaměříme na situaci, kdy hodláme vyplout, ale předpověď hovoří o sílícím větru ze směru, kam chceme plout.     Otázka: Ron (67 let) je v důchodu a právě se plaví podél východního pobřeží Británie na sever do Skotska. Pluje na 42 let staré kýlové lodi Albin Ballad – třicetistopé „polozávodní“ plachetnici, se kterou Ron pluje sólově většinu téhle plavby, na kterou vyplul z jižního pobřeží Anglie. Právě se nachází v přístavu Lowestoft, je...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Monthly, prosinec 2017    Vezměte při plánování v úvahu vítr a vlny, radí Norman Kean, a budete se schopni vyhnout bouřlivému moři.   Nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím stav moře je pochopitelně vítr. Čím silnější vítr fouká, čím větší je vzdálenost, po které vítr bez překážek vane (anglicky fetch), a čím déle vane, tím větší vlny jsou. Pro každou sílu větru ale platí určitý limit velikosti vln.    Poznámka překladatele: Vítr vodě (vlnám) předává energii. Množství předané energie se se silou větru...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Pravidla pro plavby v oblastech se zaledněním týkající se jachet, které nejsou speciálně zpevněny pro plavbu v ledu.     1) Nikdy nevplouvejte do oblastí se silným proudem, pokud se v okolí může vyskytovat ice pack. 2) Nikdy nevplouvejte do oblastí se zaledněním vyšším než 3/10. 3) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž se vyskytuje ice pack, nemáte-li jasnou a otevřenou cestu z této oblasti. 4) Nikdy neplujete trasou, na které hrozí, že uvíznete mezi ledem a pevninou. 5) Nikdy nevplouvejte do oblasti, v níž je přítomen ice pack, pokud...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Monthly, březen 2018  Ztráta stěžně  Šestého dne téměř ve čtyři hodiny ráno jsem cítil, že se blíží další velká vlna; tu noc už pátá. Negativní stránkou automatického kormidla je, že nevidí vlny, takže se občas můžu dostat do potíží, když vítr a vlny změní směr. Situace byla velice denervující – náhlý náraz a po něm silná rána. Zkontroloval jsem ruční GPS – pluli jsme třemi uzly. Vstal jsem a okénkem salonu jsem viděl loď na levoboku. Vzal jsem si kalhoty a harnessy, když přišel další náraz. BUM! Když jsem se dostal do...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu