fbpx
 Yachting Monthly, září 2018  James Stevens odpovídá na otázky ohledně námořní plavby. Tentokrát jde o správný čas vyplutí z přístavu, když nás čeká silný přílivový proud a zalamující se vlny. Otázka George a Jill mají svoji Contesu 26 jménem Martingale v Largsu v ústí řeky Clyde. Jde o malou pevnou loď s dlouhým kýlem, starou přes 40 let, která je dobře udržovaná a vybavená. Jejich úmysly vydat se dál z Clyde jsou bohužel často zmařeny nedostatkem času a špatným počasím. Tento rok si naplánovali plavbu do...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Monthly Použití kvadrantu: Přiložte kvadrant na mapu tak, aby čára „Coastline“ souhlasila s linií pobřeží (zelená pevnina, modré moře). Povšimněte si, který kvadrant souhlasí se směrem brízy za časného rána (tedy se směrem pevninské brízy). Například na pobřeží obráceném k jihu bríza spadající do Kvadrantu 1 vane od severozápadu. (Pozn.: Tento kvadrant je použitelný na severní polokouli.) Kvadrant 1: Toto je nejlepší směr (větru) pro vznik mořské brízy. Znamená to, že nad pevninou je nižší tlak a že by se měla vyvinout dobrá mořská...

Přidat komentář (0 Komentářů)
podle Yachting Monthly, květen 2018   James Stevens odpovídá na vaše otázky ohledně dobré námořní praxe. James Stevens je autorem příručky Yachtmaster Handbook. Deset let byl v RYA vedoucím výcviku a vrchním zkušebním komisařem.   Dotaz   Phil a Anne se plaví ve své Beneteau Oceanis 36 (délka 11 m, ponor 1,5 m) proti západnímu větru síly 4–5 Bft podél severního pobřeží Bretaně. Vypluli z přístavu Roscoff a směřují do L’Aber Wrac’h; etapa je dlouhá 32 míle, pomáhá jim přílivový...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Podle úmluvy SOLAS V musejí všechna plavidla plánovat přeplavbu. Při takovém plánování jsou nejdůležitějšími faktory počasí a příliv. Je tedy nutné zjistit předpověď počasí, mít k dispozici přílivové tabulky, provádět zápisy do lodního deníku a vynášet čas, kurz a pozici do mapy. Je nutné brát v úvahu veškerá omezení plavidla a posádky, znát případná navigační rizika, vypracovat náhradní plán pro případ zranění, změn počasí atd. Vždy seznamte někoho na pevnině se svými plány, zvažte použití aplikace RYA Safe Trx (...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Yachting World, říjen 2016   Jaký je rozdíl mezi advekční a radiační mlhou? Meteorolog Chris Tibbs vysvětluje, co potřebujete vědět o mlze na moři. Znalost způsobu vzniku různých druhů mlhy vám umožní pochopit, jak dlouho bude mlha trvat.   Radar a AIS umožňují bezpečnější plavbu v mlze, ale i tak je plavba za viditelnosti menší než 1000 metrů znervózňující záležitostí. Zvuk mlhových rohů je obtížné lokalizovat a hluk velkých motorů se zdá přicházet z menší vzdálenosti, než v jaké ve skutečnosti jsou. Často se zdá, jako...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Plánujete plavbu a předpověď mluví o mlze? Nejlepší je vůbec nevyplouvat. Často je ovšem předpověď dobrá a mlha vás zastihne neočekávaně. Následující řádky vám řeknou, co máte v takovém případě dělat:   Zavolejte celou posádku na palubu, všichni ať si vezmou záchranné vesty a použijí harnessy. Nebezpečí ztráty člena posádky při MOB za mlhy je horší, než riziko, že někdo zůstane připoután v případě kolize za mlhy. Krom toho, velké plavidlo je slyšet už když se přibližuje, takže členové posádky se mohou odepnout. Zpomalte plavbu, vyneste...

Přidat komentář (0 Komentářů)
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu