fbpx
Bylo odstartováno

Čas plánovaného startu se podařilo dodržet a přesně v 9:00 vyrazilo 8 lodí do závodu.

Devátá loď musela zůstat v přístavu, protože námořní policie loď zadržela z důvodu propadlé technické kontroly záchranného ostrůvku. Tyto dokumenty, které loď musí mít na palubě, charterová společnost zanedbala.

Podmínky při startu byly náročné. Vítr v častých nárazech přesahoval 30 uzlů, což se záhy projevilo na materiálu některých startujících lodí. Posáda kapitána Motala si natrhla hlavní plachtu ještě před startovním znamením a vrátila se zpátky do maríny. Podobný osud potkal posádku kapitána Blagoeva zhruba 5 mil po startu, vrátil se zpět se zcela roztrahnou genou.

Ostatní lodě pokračovaly v náročných podmínkách v čele s lodí katitána Mašaty. Kapitán Motal po přistání v přístavu sejmul hlavní plachtu a odvezl ji do Warnemünde, kde ji sailmaker opravil. Po opětném nasazení plachty odstartovala posádka s kapitánem Motalem a zahájila stíhací jízdu.

Technické problémy se ale nevyhnuly ani dalším lodím a startovní pole dále řídlo. V průběhu pozdního odpoledne dorazila SMS od kapitána Markanta, který odstoupil ze závodu pro technické problémy (prasklé podvanty a následující ztráta radarového odražeče a čídla windmetru). Jako další odstoupil kapitán Böhm, selhal elektrický rozvod, zhasla světla.

Dlouho se zdálo že je smůle konec, ale v noci se na monitoru počítače sledujícího jednotlivé lodě pomocí instalovaných sledovačů oblevila informace, že loď kapitána Bryxe se vrací. Do přístavu dorazily lodě kapitána Markanta a kapitána Brixe téměř zároveň ve 03.10 v úterý ráno. Tehdy jsme se dozvěděli, že technický problém, který vyřadil kapitána Bryxe, se jmenuje předřené ocelové lano mezi kormidelním kolem a kormidelním segmentem. V důsledku krátké ztráty ovládání lodě se také natrhl lem hlavní plachty a tak, i když měli technické řešení pro opravu kormidla (použít lanko ze zábradlí), plachtu opravit na lodi možné nebylo a tak se rozhodli pro návrát.

Ostatní lodě pokračovaly na plný výkon a bylo zajímavé sledovat, jakou taktickou variantu pro objezd ostrova Bornholm směrem k otočnému bodu u majáku Christianso zvolí. Jako výhodnější se nakonec ukázála varianta kapitána Nedvědického, který obeplouval Bornholm ze západní strany, východní trasu zvolili kapitáni Mašata a Bejvl. Stíhající kapitán Motal zvolil také západní trasu a hodně stáhl z náskoku lodí plujících před ním.

Průběžné pořadí v prvním otočeném bodě
Průběžné pořadí Loď Kapitán Čas

 1. Punta d'Oro
Salona 38 Race 
Alexander Nedvědický  23. 9. 2014 08:18 

 2.  Something Hot
Dehler 38
Radek Mašata  23. 9. 2014 09:01 

 3.  bude doplněno    

 4.  bude doplněno    

(časy budou upřesněny ze záznamů z track logu)
Screenshot 2014-09-23-13-06-26
Screenshot 2014-09-23-10-41-34 Screenshot 2014-09-23-10-45-07 Screenshot 2014-09-23-10-41-34
Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu