fbpx

Přípravy na start závodu – neděle 18.9.

Během nedělního dopoledne se do tradičního místa startu, mariny v lázeňském městečku Kuhlungsborn, pomalu sjíždělo všech deset přihlášených posádek, aby se zde shromáždily a připravily na start jubilejního již desátého ročníku náročné české offshorové regaty pořádané ČANY. Přebírání některých lodí v okolních marinách bohužel opět provázely nemalé problémy. Chyběly objednané spinakery, nejsou k dispozici původně objednané lodě, loď kapitána Seitla dokonce cestou na start hořela a posádka musela aktivně hasit požár vzniklý ve vnitřní elektroinstalaci. Vše se ale zvládlo během neděle alespoň provizorně opravit a dořešit. Během dne probíhaly na mole technické inspekce bezpečnostní výbavy lodí a registrace posádek do závodu. Porada kapitánů tentokrát proběhla až po slavnostním zahájení a společné večeři v místní restauraci. Předpověď počasí slibovala svižný začátek závodu v čerstvém SZ větru, který měl později slábnout. Diskuze probíhala kolem rozrůstajících se větrných parků, které představují omezení v trase závodu plánované obvyklým otočením majáku Christianso a ostrova Bornholm pravobokem.

    
Start závodu Pondělí 19.9.

Po deštivé noci přichází slunné ráno provázené očekáváným SZ chladným větrem. Na mole B ještě probíhá krátká porada kapitánů před startem. Start je časovaný tentokrát ze břehu, protože nebyla k dispozici žádná loď pro řízení startu z vody. Start nicméně proběhl bez problémů a flotila se vydala svižným tempem směrem k mysu Darser. Vítr neslábne ani přes den, posádky se nevyhnuly krátkým přeprškám s krupobitím, posádku Vlasty Faktora dokonce atakovalo malé tornádo. Navečer se dokonce na západě blýská. Vítr moc neslábne ani pozdě večer a tak první pětici zachycuje mobilní signál z Bornholmu už před desátou hodinou večer. Téměř pohromadě se na čele drží posádky Seitla, Kubaczky, Windishe Dvořáka a Faktora. Vše zatím nasvědčuje, že závod bude letos velmi rychlý.

Ještě nemáte účet? Staňte se členy teď!

Přihlásit k účtu